Materiał informacyjny HELIMED Diagnostic Imaging
– Staramy się, aby badania diagnostyczne nie były przykrym obowiązkiem – mówi ANNA FUGLEWICZ, dyrektor operacyjny HELIMED Diagnostic Imaging
Centrum Doświadczeń Pacjenta – co to jest?
Naszym celem było opracowanie schematu wizyty, która wywołuje najmniej niepewności i lęku u pacjentów. Po gruntownej analizie, nasze Centrum zostało zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić pacjentom maksymalny komfort i dobrostan na każdym etapie kontaktu z placówką, włączając w to otwartą komunikację z personelem medycznym.
U wielu pacjentów poddawanie się medycznym procedurom budzi duże emocje; obawiają się urządzeń diagnostycznych i specjalistycznych procedur. Wasze Centrum wychodzi naprzeciw pacjentom i ich rodzinom. Co proponujecie?
G4 -lobby
Wszystkie wnętrza w Centrum Doświadczeń Pacjenta zostały zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić maksymalny komfort pacjentów. Wygodna poczekalnia pomaga zrelaksować się i odprężyć przed badaniem. Szczególną uwagę poświęciliśmy najmłodszym pacjentom. Wiemy, jak ważne dla dzieci oczekujących na wizytę lub badanie, jest odprężenie i możliwość spędzenia czasu przed badaniem na zabawie. Dzieci mają do dyspozycji całą dwukondygnacyjną salę zabaw – takie rozwiązanie sprawi, że dzieci podejdą do badania bardziej zrelaksowane.
Centrum Doświadczeń Pacjenta rozpoczyna właśnie działalność, ale HELIMED działa już od lat?
Marka HELIMED na rynku usług medycznych jest już ponad 25 lat. Od samego początku staramy się nie tylko wykonywać najbardziej precyzyjne i zaawansowane badania, ale również dbać o to, aby były one przyjazne dla pacjentów. Zawsze najważniejszy jest pacjent; na potwierdzenie tych słów mamy pozytywne opinie naszych pacjentów i lekarzy kierujących pacjentów na badanie.
Czy w HELIMED można zrobić badania na NFZ?
Tak, większość pracowni posiada kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia. Badania w ramach NFZ można wykonać na terenie województw śląskiego i opolskiego.
Rezonans magnetyczny, USG, tomografia komputerowa, RTG, pozwalają uzyskać bardzo precyzyjny wynik. Stosowanie nowych technologii w diagnostyce obrazowej pomaga tak w diagnozie, jak i leczeniu, ale wiemy, że nawet najnowocześniejszy sprzęt to nie wszystko…
G7 – stanowiska pielęgniarskie
W każdej pracowni HELIMED badania wykonywane są przez wykwalifikowany personel. Nasi pracownicy stale podnoszą swoje kwalifikacje poprzez uczestnictwo w międzynarodowych kongresach naukowych i licznych szkoleniach.
Wracając do idei Centrum Doświadczeń Pacjenta; HELIMED stawia na nowoczesną obsługę pacjenta, włączając w to zredukowanie stresu, związanego z badaniem?
Każdy pacjent jest wyjątkowy i ma indywidualne potrzeby oraz cele związane z leczeniem. Biorąc to pod uwagę, podejście medyczne powinno uwzględniać te różnice. W Centrum Doświadczeń Pacjenta oferujemy odpowiednią diagnostykę, która ma spełnić oczekiwania pacjenta co do leczenia i dostosować się do jego sytuacji. Dążymy do tego, aby wizyta nie była przykrym obowiązkiem. Pacjenci korzystający z placówki będą mieli dostęp m.in. do technik relaksacyjnych oraz immersyjnej edukacji na temat ludzkiej anatomii i czekających pacjenta badań diagnostyki obrazowej – wszystko przy wykorzystaniu m.in. wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.
Z doświadczenia wiem, że kolejna trudna – a czasem pełna lęku – chwila, to moment tuż przed poznaniem wyników. W jaki sposób pacjent będzie mógł się zapoznać z wynikami badań?
Dla każdego z nas chwila oczekiwania na wynik badania jest bardzo stresująca. Naszą ideą jest zminimalizowanie tego stresu. Centrum Doświadczeń Pacjenta oferuje więc nowy sposób przedstawiania wyników badań diagnostycznych, który odbywać się będzie w formie projekcji 3D, w bezpiecznej przestrzeni, przy zapewnieniu pełnej prywatności i komfortu.
Dorośli odczuwają „syndrom białego fartucha”, stresując się przed badaniem. Czy Centrum Doświadczeń Pacjenta przygotowane jest na wizyty małych pacjentów?
G2 – sala zabaw
Z myślą o małych pacjentach stworzono specjalny pokój zabaw, w którym dzieci mogą się zrelaksować, pobawić interaktywnymi zabawkami, przeczytać bajkę „W magicznej jaskini obrazowania”, a nawet zagrać na konsoli. Z nadchodzącym badaniem obrazowym dzieci oswajają się poprzez zabawę z interaktywną makietą skanera, wyposażoną m.in. w zabawę z obrazami „diagnostycznymi” pluszaków. Przygotowane są również specjalne bajeczki, które w przystępny sposób pokazują cały proces przebiegu badania. W Centrum Doświadczeń Pacjenta postawiliśmy dodatkowo na personel z doświadczeniem w pracy z dziećmi. To bardzo ważne, bo mali pacjenci wymagają szczególnie troskliwego podejścia ze strony osób prowadzących badanie.
Czyli w Centrum Doświadczeń Pacjenta, gdzie na pacjentów czeka nowoczesny sprzęt medyczny, liczy się, prócz badań, psychiczny komfort pacjenta: przed, podczas i po badaniu?
Ciągły rozwój i poszukiwanie nowych rozwiązań dla dobra pacjentów, to misja, którą kierujemy się od początku istnienia firmy. Nowoczesna medycyna umożliwia wykorzystanie innowacyjnych technologii w diagnostyce obrazowej; jest to korzystne dla pacjentów, dla lekarzy zlecającym badanie, a w konsekwencji – dla całej opieki zdrowotnej.